Zo sveta

„Zaočkuj sa a leť!“ pozrite sa na kontroverznú reklamu leteckej spoločnosti, ktorá rozpútala vášne

Potrebujeme vašu pomoc. Píšeme správy, ktoré si médiá hlavného prúdu nikdy nedovolia a za ktoré sme často napádaní. Aby sme mohli v našej práci pokračovať a zlepšovať sa, potrebujeme vašu podporu. VEĽMI VÁM ĎAKUJEME. IBAN: SK2811000000008017035353

„Zaočkuj sa a leť!“ znie slogan reklamy, ktorú spoločnosť Ryanair vypustila do sveta 26. decembra 2020. Smutná irónia spočíva v tom, že reklamný spot bol vysielaný na území Veľkej Británie, kde spolu s Írskom platí obmedzenie zakazujúce medzinárodné cesty. Kritici pritom poukazujú na to, že aerolinky chcú len zarobiť peniaze na utrpení ľudí.

Nízkonákladové aerolínie Ryanair prišli s reklamou na svoje služby, ktorá je podľa mnohých reakcií veľmi nevkusná.

„Covidové vakcíny sa blížia, tak si zarezervujte dovolenku,“ vyzýva reklama.

V nasledujúcich sekundách reklama apeluje na divákov, aby sa nebáli cestovať už počas Veľkej noci a počas letných prázdnin, uvádza britský server Metro.

Ryanair v reklamnom spote, ale aj na plagátoch, nabáda verejnosť, aby nepremeškali výhodnú ponuku milióna leteniek, ktorých ceny začínajú už na necelých 20 librách.

„Tak sa zaočkuj a leť. A či sa tvoje plány zmenia, môže sa zmeniť aj tvoja rezervácie, „inzeruje Ryanair na konci spotu.

Napriek optimistickému tónu reklamy však ľudia na sociálnych sieťach dávajú najavo skôr negatívny postoj voči prístupu, ktorý dopravca Ryanair zvolil. Spot označujú za „nechutný“ a „necitlivý“.