Komentáre

PS/Spolu urobí z majiteľov starších áut chudobných ľudí novou daňou

Progresívci žijú vo svojej rozprávke o krásnom liberálnom svete, kde si všetci žijeme bez násilia a plní lásky. Najradšej by prijali tisíce migrantov, stavali mešity a ľudom do rodného listu napísali, že sú pohlavie xyz1348.

A chcú chrániť aj prírodu, čo je síce pekné, ale ich nová daň by v realite urobila už z tak chudobných Slovákov, ešte chudobnejších.

Ak sa PS/Spolu dostanú do vlády, zaviedli by ekologickú daň na staršie vozidlá. Podla nich staré autá škodia prírode a preto je potrebné majiteľov týchto starších áut donútiť vyššou daňou za auto, aby si kúpili nové. Vraj autá od roku 2014 už tak neškodia a môžu si ich ľudia dovoliť.

Ja chápem, že pán Truban, Čaputová a ostatní majú drahé autá, ale na Slovensku sú aj matky s deťmi, ktoré majú auto za možno 1000€, a tá matka je rada, keď jej do výplaty ostane 10€ v peňaženke. Ak zavedieme vyššiu daň na jej staré auto, ona si nekúpi nové, ekologické, ale nedá najesť svojim deťom. Pretože síce progresívci tvrdia, že z tejto ekologickej dane by dali peniaze na dotácie pre ekologické autá, ale také EKO auto stojí stále pekných 30.000€ a tá matka s dvomi deťmi nebude mať už ani tých 10€. Tak ako ju táto vaša EKO daň donúti si kúpiť EKO auto?

Áno, zase chápem, že tieto vaše progresívne zákony a návrhy majú síce pre vás zmysel, ale my nežijeme vo Švajčiarsku, tu ľudia naozaj nemajú na nové autá a je zase vidieť, že ak sa liberáli dostanú do vlády, tak bežní ľudia na Slovensku, ktorí zarábajú 600€, jednoducho pôjdu na dno.

Toto je vyjadrenie Zväzu automobilového priemyslu SR

Podľa Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR) je tento návrh naivný. Síce súhlasia, že je nutné znížiť dovoz starých áut zo zahraničia, avšak dodávajú, že so zavedením emisnej dane si zrazu ľudia nezačnú kupovať elektromobily namiesto svojich 25-ročných vozidiel.

„Takto trh s vozidlami nefunguje,“ vysvetľuje Ján Pribula, generálny sekretár zo ZAP SR. Podotýka, že tí majetnejší si zvyknú kúpiť nové auto, ktoré následne predajú menej majetným, a tak to ide ďalej.

Zároveň zväz dodáva, že samotný výpočet dane v skutočnosti nevyčísli reálny ekologický dopad. Ak používame nové ekologické vozidlo viac, ako staré, tak sa pokojne môže stať, že v konečnom dôsledku vyprodukuje to ekologické viac emisií. Emisie totiž nevznikajú existenciou motora, ale používaním vozidla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *