Slovensko

Motorkári by chodili na STK-čku každé štyri roky, navrhuje Krupa z ĽSNS

Magazín1 potrebuje vašu pomoc! Píšeme správy, ktoré si médiá hlavného prúdu nikdy nedovolia! Aby sme mohli v našej práci pokračovať, potrebujeme vašu podporu. ĎAKUJEME! IBAN: SK2811000000008017035353

Kotlebovci Peter Krupa a Marek Kotleba predkladajú zákon v Národnej rade, ktorý poteší všetkých motorkárov na Slovensku. Ako hovorí poslanec ĽSNS Marek Kotleba, tento zákon je podobný tomu, aký majú v Českej republike.

Poslanci ĽSNS chcú, aby si majitelia motoriek, ktorí si zakúpia nové stroje, išli na STK-čku až po šiestich rokoch a následne na pravidelnú STKčku až po štyroch rokoch, ako pri malých motocykloch.

Predkladateľ návrhu poslanec Peter Krupa hovorí o tom, že najviac nehôd na motocykloch nevzniká pre ich zlý technický stav, ale kvôli vysokej rýchlosti. Spomína aj to, že za minulý rok spôsobili cyklisti viac nehôd, ako motorkári „Podľa francúzskej správy o štatistikách dopravných nehôd sa zistilo, že iba 0,5% nehôd bolo dôsledkom zlých technických porúch motocyklov a nie je jasné, koľkým z nich by sa dalo technickou kontrolou zabrániť.“ hovorí Krupa s tým, že vo Francúzsku idú zavádzať technickú kontrolu na motocykle až od roku 2022 aj to len vizuálne.

„V Čechách to funguje. Prečo by to nemohlo aj u nás. Motocykel v zime nejazdí. Je to sezónna záležitosť fanúšikov slobody na dvoch kolesách. Prípadnou zmenou zákona by sme urobili opäť niečo pre všetkých. Uvidíme, ako sa poslanci zachovajú a hlave tí, ktorí jazdia. Či rozhodne vyššia moc a budú z nich opäť iba hlasovacie automaty alebo si uvedomia o čo tu ide.“ píše poslanec Marek Kotleba na sociálnej sieti.

„Cieľom návrhu zákona je predĺženie platnosti lehôt TK kategórie vozidiel L (motocykle
a štvorkolky) pri prvom prihlásení do evidencie vozidiel zo štyroch rokov na šesť rokov
a potom periodicky v štvorročných lehotách. Dôvod predloženia predmetného návrhu
zákona je, že vozidlá kategórie L sú sezónne vozidlá a využívajú sa prevažne na relaxačnú
jazdu, čiže nie sú vystavené takému opotrebeniu a vplyvom počasia (dážď, sneh, posypová
soľ) ako sú vozidlá, ktoré sú využívané celoročne. Lehoty platnosti TK pre vozidlá kategórie
L konkrétne neurčuje ani smernica EÚ 2014/45EÚ článok 5 odsek 2, ktorá sa týka TK pre
vozidlá kategórie L. Členské štáty stanovia vhodné intervaly, v ktorých sa vozidlá kategórie
L3e, L4e, L5e a L7e s objemom motora presahujúcim 125 cm 3 majú podrobiť kontrole
technického stavu. Preto mnohé členské štáty, najmä západnej Európy, TK na vozidlá
kategórie L ani nerobia. Tieto lehoty, ktoré navrhujeme my, schválila aj susedná Česká
republika v roku 2018.“ píše sa v dôvodovej správe.