Lidl či Kaufland majú problém! Na Slovensko ide ruský obchodný reťazec s nízkymi cenami - MAGAZÍN 1
Slovensko

Lidl či Kaufland majú problém! Na Slovensko ide ruský obchodný reťazec s nízkymi cenami

Potrebujeme vašu pomoc. Píšeme správy, ktoré si médiá hlavného prúdu nikdy nedovolia a za ktoré sme často napádaní. Aby sme mohli v našej práci pokračovať a zlepšovať sa, potrebujeme vašu podporu. VEĽMI VÁM ĎAKUJEME. IBAN: SK2811000000008017035353

Pôvodné ruský obchodný reťazec MERE, ktorý funguje už v susednom Česku mieri aj na Slovensku. U nás by sa mala prvá predajňa otvoriť v roku 2022. Ruský diskontný reťazec chce ľudí zaujať najmä veľmi lacnými výrobkami.

Maloobchodný reťazec predajní Mere je súčasťou skupiny spoločností Svetofor, jedného z najväčších ruských maloobchodných operátorov v diskontnom segmente. Predajne Svetofor sa nachádzajú v Rusku, Bielorusku a v strednej Ázii, a to v celkovom počte viac než 2500 miest predaja. Dnes má predajne vo formáte hard diskontu okrem Rumunska taktiež v Belgicku, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Poľsku, Rakúsku, Španielsku, Veľkej Británii, v pobaltských krajinách a na Ukrajine, píše portál tovarapredaj.sk

V prípade novootvorených predajní Mere nejde o obchod v susedstve, akým je napríklad Billa alebo Albert v Česku. „Všetky reťazce sú pre nás v podstate konkurenciou, ale naši zákazníci k nám prichádzajú raz, maximálne dvakrát za týždeň. Ide väčšinou o rodiny či majiteľov malých obchodov s potravinami alebo reštaurácie. Môžu u nás nakupovať bez obmedzení také množstvo výrobkov, aké potrebujú. Keď k nám prídu, vidia tovar za perfektnú cenu a chcú napríklad celú paletu, tak im ju predáme,“ vysvetľuje manažérka nákupu Natalie Sinkina.

Sortiment zahŕňa približne 400 položiek potravinárskeho i nepotravinárskeho tovaru. Podiel medzi miestnymi a dovážanými produktmi je približne 70 ku 30 percentám. Asi desatinu tvorí ponuka tovarov z Ruska. Práve tieto potraviny, ako je napríklad čaj, patria k najžiadanejším. „Po novom máme v ponuke napríklad ruské kvalitné detské mydlo. Inak na základe nášho štandardu neposkytujeme zákazníkom príliš veľký výber medzi ponúkanými položkami. Podľa štatistík našich predajní je ideálne mať v sortimente z danej produktovej kategórie dve položky, obe za výhodnú cenu. Tým dosahujeme vysoký obrat tovaru,“ špecifikuje Natalie Sinkina. Dopĺňa, že medzi najžiadanejšie kategórie patrí alkohol, balené mäsové výrobky a údeniny, rovnako tak aj domáce potreby.

„Naše ceny sa pohybujú v nízkom a strednom segmente, prémiový u nás nenájdete. Sme schopní predávať aj výrobky s blížiacim sa dátumom minimálnej trvanlivosti, čomu zodpovedá aj jeho cena. Samozrejmostí je pritom upozornenie zákazníkov na túto skutočnosť,“ upresňuje.

„Naša stratégia je ponúknuť zákazníkovi čo najnižšiu cenu. Dávame si na tovar prirážku od 15 do 18 percent, čo je náš jediný príjem. Naša marža môže klesať, aby cena bola naozaj dostupná. Máme stále rovnaké ceny, takzvané akčné ponuky nerobíme. Šetríme na všetkom tak, aby naše náklady boli čo možno najnižšie. To znamená prevažne paletový predaj beu krásnych regálov,“ približuje Natalie Sinkina. Vyjadruje sa aj k aktuálnej situácii na trhu: „Máme už teraz informácie od všetkých našich dodávateľov, že od nového roka budú musieť výrobky zdražieť, minimálne o 15 až 20 percent. Ich náklady na energie či dopravu stále rastú.“

zdroj: tovarapredaj.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *