Zo sveta

Johnson & Johnson podala konkurzný návrh, aby nemusela platiť miliardy

Potrebujeme vašu pomoc. Píšeme správy, ktoré si médiá hlavného prúdu nikdy nedovolia a za ktoré sme často napádaní. Aby sme mohli v našej práci pokračovať a zlepšovať sa, potrebujeme vašu podporu. VEĽMI VÁM ĎAKUJEME. IBAN: SK2811000000008017035353

Spoločnosť Johnson & Johnson je aj vďaka vakcíne covid-19 jednou z najväčších a najziskovejších farmaceutických spoločností na svete.

Napriek tomu teraz tento gigant žiada o vyhlásenie konkurzu v štáte Severná Karolína. Za tým sa skrýva snaha vyhnúť sa plateniu náhrady škody.

Obchodné výsledky spoločnosti Johnson & Johnson môžu byť len ťažko lepšie. Za prvých deväť mesiacov tohto roku vykázal americký farmaceutický gigant obrat o 8 miliárd dolárov vyšší ako v predchádzajúcom roku a zisk 16 miliárd dolárov, čo je približne o 30 percent viac.

Na burze má spoločnosť v súčasnej dobe hodnotu približne 430 miliárd dolárov a jej hotovostné rezervy predstavujú 25 miliárd dolárov. To všetko sú hodnoty zdravej a silnej spoločnosti.

Spoločnosť Johnson & Johnson je však teraz v konkurznom konaní. Právnici spoločnosti podali minulý týždeň v americkom štáte Severná Karolína návrh na vyhlásenie konkurzu.

Výsledok riadenia bude pravdepodobne významný pre celú situáciu na akciovom trhu v USA. Farmaceutický gigant sa svojou insolvenciou snaží vyhnúť miliardovým kompenzáciám.

Spoločnosť Johnson & Johnson na to používa právny trik, ktorý bol doteraz uznaný iba v niekoľkých štátoch USA – a aj tam je veľmi kontroverzný. Riadenie má preto dôležitý signalizačný účinok.

Detský púder s prímesou azbestu

V roku 2015 súd v St. Louis uznal za preukázané, že detský púder, ktorý spoločnosť Johnson & Johnson predávala po desaťročia, zvyšuje u žien riziko rakoviny vaječníkov.

Prášok používalo denne na hygienu aj mnoho dospelých žien. Mnohí z nich ochoreli a zomreli.

Právnikom sa podarilo preukázať, že výrobca už desiatky rokov vedel, že mastenec v prášku je niekedy kontaminovaný azbestom – napriek tomu výrobok naďalej predával, a dokonca sa v reklame zameriaval na chudobné skupiny obyvateľov USA, ktoré obvykle neboli o zdravotných rizikách výrobkov informované.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *