Experti zisťujú, či zápal srdcového svalu môže byť vedľajším účinkom po očkovaní

Magazín1 potrebuje vašu pomoc! Píšeme správy, ktoré sa liberálom nepáčia, no potrebujeme, aby ste nás v našom boji podporili! Ľubovoľnou sumou nám pomôžete ísť v tejto ceste ďalej! ĎAKUJEME! IBAN: SK2811000000008017035353

Experti a doktori sa snažia zistiť, či zápal srdcového svalu môže patriť medzi zriedkavé vedľajšie účinky u dospievajúcich osôb a mladších dospelých po podaní druhej dávky vakcíny proti ochoreniu COVID-19.

V portáli časopisu Pediatrics sa objavil článok o siedmich amerických tínedžeroch, u ktorých sa vyskytol takýto zápal po očkovaní proti koronavírusu, i keď súvislosť s vakcínou zatiaľ nebola dokázaná, informuje MarketWatch.

Chlapcom vo veku od 14 do 19 rokov v priebehu apríla a mája podali očkovacie látky od spoločnosti Pfizer a do niekoľkých dní sa u nich prejavila bolesť v hrudníku. Následné testy preukázali zápal srdcového svalu, tzv. myokarditídu.

Článok v spomenutom časopise uviedol, že prípady zápalu srdcového svalu budú vyžadovať ďalšie skúmanie, no ešte stále dodáva, že „výhody očkovania proti tejto smrteľnej a vysoko prenosnej chorobe jednoznačne prevyšujú akékoľvek potenciálne riziká“.